HOME TUTORIAL OWNER BLOGSHOP

Jun 9, 2013

Cara nak download movie, drama, atau RUNNINGMAN paling mudah?

Assalamualaikum Readers yang hebat!
(Ada ke readers ni? Pleaselah jangan perasan)
Terimakasih sebab sudi nak click link blog saya erk? Hehe, maklumlah blog saya ni takdelah menarik tapi sebaliknya comel sangat (Comel ke?! Eww) Harini baru nak update blog, padahal wifi P1 sentiasa setia terbuka.Haha, mana taknye, sebok dengan Twitturr (Naziramohamad) kite ni saje...

Okaylah, saya update blog bukan sebab nak tulis drama diari saya, hehe... Kali ni nak special sikit, nak ajar macam mana nak download RUNNINGMAN! Ada sesiapa yang stalker ni minat giler dengan Runningman??? And then terlepas dengan episod yang lepas-lepas? Meh! Saya boleh tunjuk ajarkan... :3 And then saya ajarkan sekali nak download Movie ke, Variety Show ke, Official Music video ke, yang HD! pon boleh... kalau nak paling cekai download, tak payah lah download HD *.* hehe... Meh saya ajar dari mula! Lets begin it!

1.  Paling penting korang mesti kene ada uTorrent.! baru boleh download movie yang gempak-gempak punye.... Kalau nak cari uTorrent senang je, ade je dalam filehippo ni. Tapi sebab saya baik sangat, tekan link yang dekat bawah ni.

  UTORRENT

Nampak tak yang saya arrowkan tu? nampak kan? tekan yang tu ya :) 


Kenapa saya nak awak yang nak download ni dalam filehippo? sebab dia hippo laaaaa... Joke! (tak kelakar la weh!) saya suruh awak download dekat filehippo sebab filehippo always menyediakan file yang latest (folder yang paling terbaru) Kadang-kadang, kalau download dekat tempat lain, ade yang kena beli aplikasi, ade yang kena tipu kan, so saya bagi yang THE BEST! (ceh! thebest lah sangat)

2. Okay! dah habis download torrent kan kan.. nanti korang akan dapat folder macam dekat bawah ni. Tapi ada yang dapat folder berlainan kan, meh tengok bawah..

(gambar1) : Ada yang dapat macam ni kan? :D 

(gambar2) : Ada yang terus dapat macam ni kan? :D 



3. Kalau lain jugak, tak kisahlah macam mana pun kan, RIGHTclick pada file uTorrent tuh macam ni...

RightClick macam yang saya tunjukkan tu, dalam kotak ungu tu...


4. Lepas dah run click next-next jer, sampailah korang dapat application macam ni ! ^^

like this! macam yang dua arrows tunjukkan tu.. hehe 

(Dah dapat macam tu, korang click pada app tu, dan dapat view dia macam ni ... mesti sama punya lah! takkan tak sama kot ken? >< Haha (Nak makesure sangat tengok bawah ni)
macam ni lah rupa file uTorrent tuh... hehe (Ape tah dia download ni) 

5. Okay, uTorrent ni kirenye paling pentinglah nak berdownload-download video ni, kalau dalam movie, kire macam uTorrent Main character (Watak Utama) macam Bradpit.. (Apa aku merepek ni?) So, dah ada uTorrent apa lagi! cari Runningman ar!!!! Jom!!!

Pergi dekat Laman web ni http://www.asiatorrents.me/index.php . First thing kena buat ialah! REGISTER! Kalau tak, memang korang tak dapek den nak nolong.... Hehe TERNogori pulak.. Register pastikan koang pakai GOOGLE EMAIL sahaja!! ulang perkataan! GOOGLE EMAIL SAHAJA!!

Tapi kadang-kadang korang jadi bengang jugak sebab payah sikit nak register ni ... Ada masa-masa dia boleh nak register.. So korang keep checking jelah ye...

Time saya nak download pun mcm ni jugak -,- Bengang giler... Grr tapi finally dapat jugak Register..
So korang kene selalu CHECK! 

( Kalau korang tak register dalam asiatorrent ni! Sumpah korang rugi sangat-sangat-sangat! ) Dekat bawah ni contoh lepas korang dah dapat Register (Yahhhhooo!Dapat register!) and then dapat log in, seriously korang boleh download DRAMA KOREA, MOVIE KOREA, RUNNINGMAN!, WE GOT MARRIED, SEMUA ADA DALAM NI! ) Tak percaye? meh saya tunjok ni!!! Saya ni peminat no.1 Runningman, so sanggop cari taw! (Krik Krik Krik, Tak ada sapa kesah pon?)

So, nampak tak? Runningman semua EPISOD! Untong tak untong ni??! Hahahahahah! *banggajap*

6. Okay yang ni pulak saya nak tujukan kepada peminat Runningman dan orang yang dah give up sangat and then dah bengang sangat sebab tak dapat nak register AsiaTorrent tu ken, Haha! Meh la, saya bagi lagi satu tempat paling mudah nak download yeh??! Click laman web bawah ni....

http://thepiratebay.sx/

*LAMAN WEB YANG NI UNLIMITED, KORANG BOLEH DOWNLOAD APE SAJE!! BEST TAK? SUKE TAK? KATA YEAY!!!*

Lepas korang click laman web tu, nanti terpampang depan screen korang mcm atas ni! ken ken?? 

Okay and then taip (    Running Man     ) <------------

Taip Runningman macam atas ni
( Lepas tu click Pirate Search ) 
nanti banyak keluar macam ni ken!? Hah! macam heaven >< hihi 

7. Okay lepas dah dapat macam atas ni, carilah, mana yang korang nak, tapi kene perhatikan berapa bytes, File dia jenis apa, and then paling penting COMMENT! taw! kalau tidak nanti tertipu, yeh?? ^^

check mane paling korang rasa puas hati lah ken... Contoh, saya nak yang dari atas no 2 tu ken.. 

(Korang click link yg disukai lepas korang dah belek-belek, mana yang better korang nak download... ikot kepuasan masing-masing yeh? ^^)
jadi macam ni en en ^^ check dulu ehh... 

Click pada ( Get This Torrent ) macam dekat atas nih 


Lepas korang tekan Get this torrent, nanti korang dapat message ni.... Jangan click Do Nothing, nanti memang betol-betol Do nothing -,- So..... Click Launch Application... So, nanti korang boleh Start Download!! Yeay ^^

Click ( Okay )  ^^ 

Taraaaa... Dah mule download tuh... Hehe... 

Nampak tak, gambar kat atas nih, gambar yang tengah download tu kan, atas Runningman tu, ada movie ken??? Haaaa, dekat Piratebay, korang boleh jugak download movie yang best-best.... Jangan risau, cara nak download same macam yang saya ajar tadi... So, sesiapa yang dah ada Torrent and then dah tawu mana nak cari, okay tahniah, saya nak ajar orang yang tak tawu.. Hehe... Bolehlah start tengok Runningman pakai laptop, tak payah tunggu dekat TV! Lambat >< Lama nak tunggu tiba hari nak tengok ken? Download, boleh repeat, boleh pause, boleh tengok balik.. ken ken??! HEHE

Okaylah, saya dah penat taip ni -,- naik bosan nak taip laju-laju ni... okay, selamat berjaya ^.^ Harapharap saya tolong ni korang boleh gunakan... hehe.. Assalamualaikum ....