HOME TUTORIAL OWNER BLOGSHOP

Nov 20, 2013

Free Software untuk download video youtube tanpa limit

Assalamualaikum readers. Good Afternoon.
Well harini hari yang paling relax skali, menikmati cuti sem *heaven*. Pagi tadi saya makan nasi goreng, nasi goreng cili padi. Pedas gile, pagi pagi dah makan cili, peh kan? Nak tawu tak kenapa saya nak makan nasi goreng cili padi? sebab sebelum cuti sem saya duduk asrama dekat tempat saya blaja. Haaa tiap2 minggu saya mesti belilah nasi goreng cili padi dekat cafe tempat saya blaja tu. Sedaaap. Umm nyum nyum :P

So hari ini nak update apa ekk.. Tak tahu nak share ape. Oh! Okay okay saya ada benda nak share dekat awak awak yang penggemar youtube dan rasa nak tengok video tu banyak kali. Bile takde internet pun boleh tengok. Haha cara dia download youtube. Tapi ada several je yang tawu macam mana nak download youtube ni kan? Meh sini Cik Nazira nak share.

1. Awak kena download FVD ni dulu.


2. Tekan download macam gambar dekat atas ni.


3. Start download. Kalau takde IDM pun tekan je download. Tunggu sampai habis download.


4. Dah habis download. Click Open folder. Lepas tu right click cari dan click Run as administrator macam gambar kat atas. Lepas awak dah tekan Run as admi... sampailah finish. Tekan je next next next. Ekk? :>

(biyande *sorry* taeyang hehe.. conteng sikit biar comel)

5. Apa lagi, copy URL video youtube yang awak suka.



5. Pegi dekat folder Freemake video downloader tekan paste URL. Nanti keluar URL yang awak copy tadi macam dekat atas nih.


6. lepas korang paste nanti keluar mcm yang saya tunjuk dkt atas ni. dalam petak merah pertama tu, awak pilih mana yang awak nak. kalau saya yang paling atas sebab video dia cantik terang.
lepas tu petak merah yang kedua awak tick pada Convert to AVI. makesure tick yang tu je okay?

7. Lepas tu tekan download and convert.


\8. Tunggu loading dan bila dah habis download boleh dah play ekk :>

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment